13 lipca 2013

Kruche ciasto z budyniem, owocami i kruszonką

To chyba najlepsze kruche ciasto jakie jadłam :)
Polecam każdemu, z różnymi owocami lata.


 Ciasto kruche:
2 szklanki mąki pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki cukru pudru
185  g masła (zimne)
3 duże żółtka
1 łyżka gęstej kwaśnej śmietany
wszystkie składniki połączyć ze sobą, szybko zagnieść, zawinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki na co najmniej 30 minut. Po tym czasie zetrzeć na blachę (blacha standartowa) i wstawić do piekarnika (180stopni) na 15-20 min. do lekkiego zezłocenia. Wyjąć, wystudzić

Budyń:
2 dowolne budynie (u mnie waniliowe)
ok 600-700ml mleka
cukier do smaku
50 gram masła
ugotować 500ml mleka z cukrem i masłem, resztę mleka połączyć z budyniami i wlać do mleka, gdy się zagotuje, mieszać chwilę

Owoce:
ja dałam 500gram wypestkowanych wiśni + 500 gram nektarynek, pociętych na kawałki

Budyń rozprowadzić na upieczonym cieście, wyłożyć owoce i posypać kruszonką

Kruszonka:
185 g mąki pszennej
100 g cukru
125 g masła
cukier waniliowy (1 opakowanie)
mąkę wymieszać z cukrem i cukrem waniliowym. Masło roztopić w małym rondelku i bardzo mocno podgrzać i takim gorącym zalać suche skladniki. Wymieszać widelcem i nałożyć na ciasto.

Ciasto wstawić do nagrzanego piekarnika - 180stopni i piec 30-40 minut.
Po upieczeniu można posypać cukrem pudrem

Przepis na ciasto kruche i kruszonkę pochodzi z tej strony :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...